בית שמש: חנוכת בית המדרש לקהילת 'פני מנחם' | גלריה

    נתי קאליש No Comments on בית שמש: חנוכת בית המדרש לקהילת 'פני מנחם' | גלריה

    אחרי שנתיים של תפילה במבנים שכורים – נחנך מבנה חדש ומפואר עבור 150 משפחות הקהילה | ה'מרא דאתרא' בפסק מיוחד: לחנוך את בית הכנסת בשבת חזון | צפו בתיעוד

    צילום: באדיבות המצלם
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יומא טבא לרבנן בבית שמש: אחרי כשנתיים, במהלכן נאלצו כמאה וחמישים משפחות קהילת 'פני מנחם' גור בנשיאות ראש הישיבה הגר"ש אלתר שליט"א בעיר להתפלל במקום שנשכר במיוחד עבור כך והיה צר מלהכיל, בפרט עם הגידול המהיר במספר המתפללים, בשבוע האחרון הגיעה הבשורה המשמחת – הקהילה השלימה את הכנתו ובנייתו של מבנה של קבע ברחוב אמרי אמת 10 בקריה החרדית בעיר.

    מדובר בבית מדרש גדול ומרווח במיוחד, שניתן לקהילה בסיועם ובמסירותם של חברי מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' ו'שלומי אמונים', שהושיטו יד וסייעו בכל הנדרש, בפרט עקב בקשתו והוראתו של מרן הגאון הגדול רבי דוב לנדו שליט"א.

    בפני בני הקהילה התעוררה שאלה הלכתית, האם מן הראוי לחנוך בית מדרש בימי בין המצרים, או שמא יש להמתין עד לאחר תשעה באב. נציגי הקהילה עלו למעונו של המרא דאתרא, הגאון רבי נתן קופשיץ שליט"א, שהכריע להיכנס לבית הכנסת החדש כבר ב'שבת חזון', משום שאין בכך כל בעיה ויש להתחשב בכבוד הקהל שהמקום הקודם צר מלהכיל.

    במוצאי תשעה באב השתתפו מאות בני הקהילה בכינוס מיוחד וסעודת 'סיום', במהלכה נערך ערב התרמה בקרב החברים לכיסוי ההוצאות המרובות. כמו כן, השתתפו במעמד אורחים רבים מקרב תושבי העיר שבאו לברך ולתמוך לרגל האירוע החשוב, כשאורח הכבוד היה המרא דאתרא הגר"נ קופשיץ, שאף בירך את הנוכחים ונשא דברים בשבח המקום והקהל.

    בתוך דבריו, ציין הגר"נ קופשיץ כי "כעת זה זמן של חורבן הבית, וכשבונים בית מדרש כזה חשוב זה בחינה של בניין בית המקדש, ובעזרת השם זה יהיה בית מדרש גדול לתורה ולחסידות, לתפארת הקהילה הנכבדה והעיר בית שמש כולה, ובפרט שמדובר בקהילה שעומד בראשה אדם גדול".



    0 תגובות